Baykuş Saleve'de

Uzun zamandır aklımda olan bir şey var, artık harekete geçireyim diyorum:
Bundan böyle bloğun bir baykuşu olacak. Gittiğim yerlerde baykuş hanımın baş rolde olduğu fotoğraflar çekeceğim ve buraya ekleyeceğim. Bu da bu konseptin ilk yazısı :)

Yazının şarkısı da bu olsun.

Yarın annem Adana'ya dönüyor ne yazık ki... Biz de kalan son günümüzü iyi değerlendirelim dedik ve Saleve'in yolunu tuttuk.

Saleve Fransa'nın Haute-Savoie bölgesinde, Alp'lerin hemen öncesindeki bir dağ, Cenevre'nin balkonu olarak da biliniyor. Biz bugün Saleve'in doğu kanadına gittik. Arabayla belli bir yüksekliğe kadar çıkıp sonrasında yürümeye başladık.

Bakın 1215. metrede kim poz verdi:


Saleve eteklerinde tek tük evler de vardı. Siz böyle bir dağın başında, bu harika manzaraya karşı tek başınıza yaşamak ister miydiniz?


Evet neredeyse Nisan'ın ortasına geldik, fakat Cenevre bize bu bahar hep gri, asık suratını gösterdi. Bugün uzun zamandır ilk kez güneşi selamladık. E tabii haliyle zirvelerde bayağı kar vardı. 


İşin garibi bizim yürüdüğümüz yerlerde karlar erimiş olsa da hala bir sürü kardelen arz-ı endamdaydı. 


Bizi bir de süpriz bekliyordu; Cenevre'yi  izleyeceğimiz tepeye doğru yürürken yamaç paraşütçüleriyle karşılaştık.



Güneş batmaya başlarken hedefimize ulaştık. Ufak bir tepenin hemen ardından Cenevre o ünlü fıskiyesi ile ayaklarımızın altındaydı.





Güneşin batmaya başlamasıyla hava da bayağı soğudu. Hem üşüdüğümüz için hem de virajlı dönüş yolu biraz gözümüzü korkuttuğundan, azıcık Cenevre manzarası izleyip, doyamadan arabaya döndük.





Gün bitmesine bitti ama benim aklım o tepe'de kaldı...

4 yorum:

  1. İşte öyle bir evde tek başıma yaşamak istiyorum. Çok güzel bir doğa gezisi olmuş. Depoladığınız oksijen birkaç ay yeter bence. Size sağlıklı ve şanslı bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşu derdi yok, gürültü, hava kirliliği yok! Ben de o evde yaşayanlara özenmedim değil İlhan bey! Güzel yorum ve dilekleriniz icin cok tesekkurler. Ben de size guzel br hafta diliyorum.

      Sil
  2. Baş rolde bir bayankuş olur da ben burada olmaz mıyım ^_^ Şehirlerin beton soluduğumuz havalarından sonra böyle yerler cennet gibi geliyor... Bizimde gözlerimize oksijen gönderen yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayankuş hoşgeldinnnn! Samimi yorumun icin cok tesekkurler. Baykusumla elimizden geldigince gezip yazacagiz bundan boyle. Bizden sana selam olsun :).

      Sil