Ünlü Kebapçı Cik Cik Ali

Adana kebapta Cik Cik Ali'nin methini çok duymuştum fakat yeri biraz ters olduğu için hiç gidememiştim. Geçtiğimiz hafta bir pasaport işlemi için yolum emniyete düştü, çıkışta da bu kadar yakınına kadar gelmişken yemeğimizi meşhur Cik Cik Ali'de yiyelim dedik.



Bu yazıya çok mühim bir konuya parmak basarak başlamak istiyorum. Adana'da kimse kebaba Adana Kebap demez. Bu muhteşem lezzetin adı Adana ya da Kıyma'dır :).

Öncelikle mekanın oldukça salaş olduğunu belirtmem lazım. Temizlik konusunda çok hassas biriyseniz tercih etmemenizde fayda olabilir. Önden nefis el yapımı ayranlarını ve Adana'daki bütün kebapçılarda olduğu gibi bolca da salata getirdiler. Artık bilmeyeniniz yoktur ama ben yine de belirteyim; Adana'da bir kebapçıya gittiğinizde hiç kimse size ne salatası istersiniz diye sormaz. O sırada kebapçıda hangi salatalar varsa hepsi önünüze gelir ve bu salatalardan para alınmaz.




Kebaplara gelince; açıkçası ben Cik Cik Ali'nin adanasını pek sevemedim. Benim bir kebaba iyi diyebilmem için etinin kesinlikle koyun kokmaması gerekli! Cik cik Ali'deki adana ne yazık ki buram buram koyun kokuyordu.



Adana'nın yanında bir porsiyon da külbastı söylemiştik. Neyse ki onun eti yumuşacık, kokusuz ve oldukça da lezzetliydi.  Kısacası Cik Cik Ali'nin külbastısı benden tam puan alırken adanası ne yazık ki sınıfta kaldı.


Hamiş: Siz hala Adana'da adana yemeyenlerden misiniz? O zaman bugüne kadar yediğiniz bütün Adana Kebap'ları unutun,  bir uçağa atlayın ve buraya gelin. Herhangi bir esnaf lokantasına oturup "Bir kıyma" diyin ve yepyeni bir deneyime hazır olun :)



Adana :   16 TL
Külbastı: 30 TL

Adres:İstiklal Mahallesi, Kurtuluş Caddesi, 01060, Adana
Telefon:(322) 431 10 23foursquare

2 yorum: